Livet?

Det finns stunder då allt inte är så ljust..men där emellan finns det ljusglimtar som får en att le..

Vad ska man göra med sitt liv?.. Jag är bara 19 snart 20 och jag känner mig helt borta...så mkt och så lite som man vill bli..Jag vill blir antingen tex polis eller kriminalvårdare..eller jobba med ungdomar av nått slag..men vägarna dit är alltid så långa..Och är det verkligen något jag vill jobba med resten av livet?? Hur ska man veta..jag är 20 och kan komma att ändra mig många ggr..men de tre sakerna jag skrev upp..har på något sätt alltid varit åt de hållet jag riktat mig åt..nu läser jag ju tex psykiatrisk omvårdnad..vilket ska bla vara väldigt popis inom polisen idag eftersom att de vill ha folk som har mer kunskaper inom psykiatrin..osv..
Men då måste man ju vidarutbilda sig igen..och det finns inte ens i skåne..utan vill man bli polis får man åka uppåt i landet..å ja vill inte till sthlm så då får de bli växsjö..
Men..men..det finns så många men..vill jag flytta så långt bort för å utbilda mig? Hade ju nästan garanterat kommit ner till skåne igen efter utbildningen..men tänk på allt annat..förhållande kankse?...
Esh jag får vänta att fundera på detta iaf fram till hösten...har för mig det var då man söker..redan i agusti om jag inte har fel ?  nee usch får nog vänta lite tills så att jag hinner avsluta ett program innan jag börjar på nästa..hade ju inte vatt fel att jobba därimellan så man får lite pengar att kankse ta med sig..
Blä de kan öppna utbildningen här i Malmö istället tycker jag!

Suck man kan verkligen inte planera för mkt vad man vill ha ut av livet..då skulle man ju aldri ens hinna göra något annat..för jag vill nog hundra ggr mer än vad jag kan..
Resa tex..jorden runt vill jag =) och en massa annat..

Nix får väl försöka låta bli att tänka på detta nu..annars får jag väl ingen ro i skallen alls..
Har lite att läsa i skolböckerna..och sen tror jag de gick en film nu vid nio..den kanske kan få mig på andra tankar..jag har ju först och främst en utbildning att gå klart just nu =) Men man vill allt innan man ens hunnit dit.. inte lätt..
Man ska vara nöjd med vad man har, fast man får ju så klart även sträva efter lite bättre/mer..för annars står man ju helt still i livet =P

Usch ne skönt ..nu har man skrivit av sig lite tankar iaf..vi får väl se vad som händer och sker..

puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0