Vår?

Är våren här nu för att stanna? Man vet aldrig men jag hoppas verkligen!

I söndags var det 70årskalas för mormor..
Det var trevligt med go mat å allt..till å me lita levande musik emellanåt =)

I tisdags var jag på en intervju..Gick bra faktiskt..men när man kommit ut ifrån intervjun så kom man på hur mkt som helst som man hade kunnat säga..så man kände nästan va fan..gick de skit?..Men tror faktiskt det gick bra.
Sen skulle de intervjua nåra till så får inte veta fören nästa vecka om jag får det eller itne..Men jag hoppas till 100% att jag får det..hade varit jättekul..men  man vågar inte heller hoppas för mkt eftersom då blir man besviken om man itne får det..

I så fall måste jag söka annat jobb som jag inte vill egentligen..typ telefonförsäljarjobb....inget jag e överdrivet sugen på ..men vill man ha pengar så får man lida lite oxå..

Var nere på smarteyes idag oxå..funderat på att skaffa nya glasögon liksom..visst, ja använder dem väldigt sällan..men det kan ju komma tillfällen då ja verkligen måste ha glasögon och då är det ju bra om styrkan i glasögonen är tillräckligt bra haha.. var ett tag sen ja ändrade styrka där sist så..
Ne så ja gick in där och kollade runt på bågarna eftersom det är lättare att testa glasögon med linserna på för då ser man ju hur det ser ut..man är ju nästan blind utan linserna haha.. men så ja hittade två par som jag gillade och frågade personalen om råd..båda jag frågade va överrens om ett par av bågarna..så tog dem.inte jätte likt mig kankse..men någon gång får man ju gå utanför sina ramar ;) haha..
Sen fick ja tid redan på eftermiddagen så fick plocka av linserna (måste ha haft av linserna i två timmar innan koll för glasögon) sen åkte jag hem om en stund..(hade ingen lust att gå i stan i 2,5 timme xD ) sen åkte jag ner igen och fick en synundersökning och sen va de klart..glasögonen e klara om typ en vecka...detta gick verkligen fort haha =)
ca 1385 kr för glasögon, synundersökning och försäkring i två år =) inte dyrt alls enligt mig..bågarna på synsam är ju dubbelt så dyra..Så detta ska nog bli brau =)

Sitter just nu och lyssnar på en nätföreläsning..ingen höjdare eller så är det bara jag som inte kan koncentrera mig fullt ut när ja lyssnar på datorn..aja..ska lyssna klart på de sista delarna så är det i alla fall gjort..kanske får lyssna en gång till senare haha..

Bye..
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0