Tänk om..!

Ja tänk om, tänk om jag hade kommit några sekunder tidigare? Eller kört fortare, eller att ni kanske hade kört fortare. Vad tror ni hade hänt då? Jo det kan jag tala om för er, jag hade kört på en av er i alla fall och den personen hade flygit långt åt helvete.
Vad tänker 15-16 åringar med nu förtiden? Antagligen tänker de väl inte alls, så är det väl me alla i den åldern. Då är det mycket roligare att bara latja och kul. Men vad är det så kul me att riskera sina liv? Att riskera att skada sig allvarligt för livet? Att riskera att skada någon annan?
Vad det är som hänt? Jo det som hände var att jag skulle hämta min lillebror på hans skola igår. När man svängde runt ena hörnet så kom där två killar på mopeder, den ena var på sin sida, men den andra körde långt över på min sida. Som tur var det marginal så att han kunde köra över på sin sida. Men tänk om jag hade kommit lite senare och tatt han direkt efter svängen? Tur man inte körde speicellt fort.
Ja, jag vet man inte ska tänka så, tänk om, tänk om hela tin. Men de skulle behöva få sig en tankeställare så att de kör lite säkrare, både för sin skull och för andras.
Så tänk på det.
Hajsvajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0