Bra/dåligt/skoj

Igår hände det en väldig massa saker.

Dåligt
Började med att man fick upp tidigt..skulle till läkaren i Malmö för ett återbesök med knät. Blev lite försenade men hann precis..några minuter till goda ;)
Läkare berättade att jaa..du kommer i princip alltid ha ont i ditt knä pga sprickan i menisken..Men! Smärtan är ofarlig så du kan göra vad du vill även om du kommer ha ont..det kommer inte hända mer än att det gör ont..Det är inget som skadas osv.. Och ju mer man bygger upp musklerna i knät ju mindre ont kommer det göra eftersom det belastas mindre då..
Om smärtan skulle vara så stor att man inte kan leva med den så kan man operera bort en bit av menisken..Men i mer än 70% av fallen så kommer man få förslitningsskador när man blir äldre och antagligen behöva "byta ut knät"
Så nej tack..då kan man lika bra ha lite ont nu..eller mycket ibland. Än så länge kan jag leva med det, fast sjukt tråkigt ju! Inte lika kul att ut och dansa osv om man har ont..men man vänjer sig väl med att få ont i knät när man gör något kul..

Bra
Efter det besöket så åkte vi och kollade på en dator till mig, en bärbar. För om jag nu ska pendla och bo en vecka här och en där så blir det lite jobbigt med en stationär dator. Det är inte det lättaste att släpa med sig direkt. Så vi var i tre affärer, först expert men där fanns inget så direkt som verka bra, sen var vi på siba där hittade vi en men njaa.. och sen var vi inne på onoff och där så fann vi en direkt =) Med den fick man ett mobilt bredband som man surfar fritt året ut..telia då.och det var vad vi ville ha.. För måste ju kunna surfa på den även när jag inte är hemma ;)
I den första affären sa de telia är bäst, den andra 3 och den sista telia.. hehe de säger lite olika de här gubbarna :P
Det tog rätt lång tid med att först välja dator..sen skulle man bestäma sig om man verkligen ville, och sen skulle de lyckas hitta paketerbjudandet på datorn oxå..Det tog tid! Vet de inte hur deras eget system funkar eller? ;) Sen fick jag inte ens stå på det mobila bredbandet osv själva..Bara för jag inte var 20 inu =S Där ser man..

Hm dåligt
Innan vi åkte hem..var vi riktigt hungriga så stannade vid ett gatukök..Mums vad goda pommes jag fick =) Och det bästa av allt..När pappa sa att han ville hem..för han ätit upp sin mat..så hade jag lite kvar..och då kom en vinpust och tog och vände på min tallrik.. (vi satt ute och det var sån papptallrik) Usch inte ville jag ha den maten nu när den hamnat på bordet..så vi fick ju köra hem :P

När jag kom hem var det raka vägen in till Ystad för att hinna träna innan de stängde för dagen..Och så klart var löpbandet trasigt så fick klara mig utan att springa..bara därför ja jäktade in till ystad ju!!

Bra =)
När jag hunnit vara hemma en liten stund fick jag sms om bowling i Malmö så man bara visst jag är med! =)
Var snabbt klar och på tåget till Malmö.. =) Det var jag, Denice henns kille Daniel och Thell. Vi gick typ upp till Lilla torg först och tog en cider/öl ;) Sen när vi skulle bege oss till Big bowle så var det ingen som visste var det låg direkt..Förutom jag...Det var ju bara raka vägen i princip..men de litade inte på mig utan frågade i någon affär och jag hade så klart rätt ;) hihi
Började med att äta..2 rätters middag. Först lax..Mums..eller inte! Men den gick faktiskt att äta hehe..antingen berode det på cidern eller på att såsen till var rätt god haha. Sen var det nån biff? Den var helt okej och efter maten så väntade 2 timmars bowling. Jag vann en av runderna =D
Hade väldigt trevligt så är glad jag hängde med. =)

Inte bra!
Och imorse när jag vaknade så låste min vad sig! Den typ musklen bara drar ihop sig och gör sjukt ont och man kan inte göra nått fören de släpper..jag vet hur man kan göra för å hindra de när man känner de är på väg..men hann inte reagera denna gången.. Var såå längesen de hände sist så..Men men..Nu har jag ganska ont i musklen så kan knappt gå i trappan haha..Men det släpper så småningom =)

Väldigt dåligt
Efter att ha skrivit ner det mesta som hände igår blev det ju en hel roman, och ingen kommer att orka läsa allt det heller.
Så efter all möda jag lagt ner så är det kanske ingen som ens läser det haha.. Ni kan ju lämna en komentar om ni orkade er igenom allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0